Výměna mapy na turnajích vzbudila vášně, Valve se však tentokrát zachovalo správně, komunita je příliš nejednotná

Novinky
Výměna mapy na turnajích vzbudila vášně, Valve se však tentokrát zachovalo správně, komunita je příliš nejednotná

Včerejší změna map poolu podle očekávání rozdmýchala na scéně obrovské vášně a ukázalo to jak moc velká část z ní trpí bipolární poruchou. U profesionálních hráčů je to celkem jasné, ti co nehráli Train jsou nadšení, ti co to měli jako hlavní mapu nešťastní, ale i ti to berou relativně se ctí. Brazilská komunita také podle očekávání úplně explodovala a přidala Valve na svůj dlouhý seznam úhlavních nepřátel. 

Současný Train se hraje od roku 2014, starší už je jenom Mirage. Na casual scéně se jedná o jednu z nejméně hraných map, na vrcholové scéně byla dokonce úplně poslední. Vertigo a Nuke se hrají nejkratší dobu a Inferno, Mirage a Dust2 jsou příliš populární a jejich odebrání by způsobilo ještě větší odpor. Bylo to tedy mezi Overpassem a Trainem a zvítězila mapa, která je statisticky mnohem vybalancovanější a teroristická strana tam má mnohem více potenciálu něco vymyslet, achilovkou mapy Train vždy bylo, že na oba planty vedly 3 úzké koridory, což z ní činilo v současnosti nejvíce CT mapu, jaká v profesionálním map poolu byla. Valve v minulosti dalo mockrát najevo, že nejsou příznivci map, kde má 1 strana signifikantní výhodu.  

Ještě větší neshody na scéně panovaly ohledně výběru mapy nové. V tomto ohledu však mělo Valve jen velmi málo z čeho vybírat. Všichni by chtěli zpátky legendární Tuscan, ten ale není pořád ani zdaleka hotový, i když na jeho předělávce jeho původní autor pracuje už spousty let. Cobblestone byl zase velmi nevybalancovaný a nikdo ho moc nehrál, většina lidí by ho chtěla zpátky spíš kvůli nostalgii než kvůli tomu, že to byla bůhvíjak geniální mapa. Posledním kandidátem bylo Cache, které bylo odebráno před 2 lety, jeho předělaná verze, která mezitím přišla, byla však přijata velice rozporuplně. Valve se tak odhodlalo k odvážnému a nečekanému kroku a přidalo mapu úplně novou. Jedná se teprve o 2. originální mapu, která se v CS:GO bude na nejvyšší úrovní hrát. Nové Ancient a Overpass, který byl přidaný v létě 2014, jsou jediné mapy, které se neobjevily už v CS 1.6.  

Změna map poolu není instantní, ale turnaje ještě několik týdnů pojedou na tom starém. Evoluce bude úplně stejná jako u každé změny mapy, nejdříve se budou Ancient všichni bát a bude nejméně hranou mapou, ale za chvilku si všichni zvyknou, a pro spoustu týmů to bude jejich tajná zbraň při škrtání map, kde celý zápas začíná. Dá se rovněž očekávat, že Ancient projde v následujících měsících masivními úpravami, jako každá předchozí mapa, co byla na turnajích nová. Navíc to udělá Vertigo, které bylo přidáno před 2 lety, populárnější, stejně jako se to stalo s dřívějšími nejméně populárními mapami. Když přidali v roce 2014 (14 dní před majorem!) Cobblestone a Overpass všichni šíleli, že jsou to hrozné mapy a 7 map se nedá naučit. Nakonec se to ukázalo jako jedno z nejlepších rozhodnutí, co Valve kdy udělalo. Není se čemu divit, že tuto věc nekomunikovalo, aby se v tomto ohledu scéna na něčem shodla je absolutně nemožné. 

Upravená verze z FB Fragtime (4.5.2020) https://www.facebook.com/fragtime.cz/posts/3881029368612708  

Zdroj: Valve https://blog.counter-strike.net/index.php/2021/05/33898/  


Miroo Senior redaktor

steamcommunity.com/id/Miroo_slav/