Výměna mapy na turnajích vzbudila vášně, Valve se však tentokrát zachovalo správně, komunita je příliš nejednotná

Novinky
  • 1 578
Výměna mapy na turnajích vzbudila vášně, Valve se však tentokrát zachovalo správně, komunita je příliš nejednotná

Včerejší změna map poolu podle očekávání rozdmýchala na scéně obrovské vášně a ukázalo to jak moc velká část z ní trpí bipolární poruchou. U profesionálních hráčů je to celkem jasné, ti co nehráli Train jsou nadšení, ti co to měli jako hlavní mapu nešťastní, ale i ti to berou relativně se ctí. Brazilská komunita také podle očekávání úplně explodovala a přidala Valve na svůj dlouhý seznam úhlavních nepřátel. 

Současný Train se hraje od roku 2014, starší už je jenom Mirage. Na casual scéně se jedná o jednu z nejméně hraných map, na vrcholové scéně byla dokonce úplně poslední. Vertigo a Nuke se hrají nejkratší dobu a Inferno, Mirage a Dust2 jsou příliš populární a jejich odebrání by způsobilo ještě větší odpor. Bylo to tedy mezi Overpassem a Trainem a zvítězila mapa, která je statisticky mnohem vybalancovanější a teroristická strana tam má mnohem více potenciálu něco vymyslet, achilovkou mapy Train vždy bylo, že na oba planty vedly 3 úzké koridory, což z ní činilo v současnosti nejvíce CT mapu, jaká v profesionálním map poolu byla. Valve v minulosti dalo mockrát najevo, že nejsou příznivci map, kde má 1 strana signifikantní výhodu.  

Ještě větší neshody na scéně panovaly ohledně výběru mapy nové. V tomto ohledu však mělo Valve jen velmi málo z čeho vybírat. Všichni by chtěli zpátky legendární Tuscan, ten ale není pořád ani zdaleka hotový, i když na jeho předělávce jeho původní autor pracuje už spousty let. Cobblestone byl zase velmi nevybalancovaný a nikdo ho moc nehrál, většina lidí by ho chtěla zpátky spíš kvůli nostalgii než kvůli tomu, že to byla bůhvíjak geniální mapa. Posledním kandidátem bylo Cache, které bylo odebráno před 2 lety, jeho předělaná verze, která mezitím přišla, byla však přijata velice rozporuplně. Valve se tak odhodlalo k odvážnému a nečekanému kroku a přidalo mapu úplně novou. Jedná se teprve o 2. originální mapu, která se v CS:GO bude na nejvyšší úrovní hrát. Nové Ancient a Overpass, který byl přidaný v létě 2014, jsou jediné mapy, které se neobjevily už v CS 1.6.  

Změna map poolu není instantní, ale turnaje ještě několik týdnů pojedou na tom starém. Evoluce bude úplně stejná jako u každé změny mapy, nejdříve se budou Ancient všichni bát a bude nejméně hranou mapou, ale za chvilku si všichni zvyknou, a pro spoustu týmů to bude jejich tajná zbraň při škrtání map, kde celý zápas začíná. Dá se rovněž očekávat, že Ancient projde v následujících měsících masivními úpravami, jako každá předchozí mapa, co byla na turnajích nová. Navíc to udělá Vertigo, které bylo přidáno před 2 lety, populárnější, stejně jako se to stalo s dřívějšími nejméně populárními mapami. Když přidali v roce 2014 (14 dní před majorem!) Cobblestone a Overpass všichni šíleli, že jsou to hrozné mapy a 7 map se nedá naučit. Nakonec se to ukázalo jako jedno z nejlepších rozhodnutí, co Valve kdy udělalo. Není se čemu divit, že tuto věc nekomunikovalo, aby se v tomto ohledu scéna na něčem shodla je absolutně nemožné. 

Upravená verze z FB Fragtime (4.5.2020) https://www.facebook.com/fragtime.cz/posts/3881029368612708  

Zdroj: Valve https://blog.counter-strike.net/index.php/2021/05/33898/  


Miroo Senior redaktor

steamcommunity.com/id/Miroo_slav/